יום רביעי, 30 במאי 2012

חביב שמעוני - כל מה שרציתם לדעת לפני שאתם פותחים עסק


פתיחת עסק חדש מלווה בהתרגשויות, לצד חששות וספקות. זהו שינוי משמעותי, בפרט אם זו הפעם הראשונה. השינוי בא לידי ביטוי בגישה, בחשיבה, ממעבר ממעמד של שכיר לעצמאי, כזה שאחראי לכל פן בעסק שלו, לקיחת סיכונים, הוצאות נוספות ועוד. יזמות עסקית יכולה להיות מוצלחת, אם נדע  מראש, ממה צריך להזהר לפני פתיחת עסק.

חביב שמעוני
פותחים עסק – ממה צריך להיזהר
1. הכנת הון התחלתי- גם אם המוצר הוא מוצלח מאד, חשוב לזכור כי הוא לא יימכר מייד, ונדרש זמן להציג אותו ולהכיר אותו בפני הצרכנים. לכן, בתחילת דרכו של העסק, צפויו יותר הוצאות מאשר הכנסות. אם לא הכנתם מראש הון התחלתי, אתם צפויים להקלע לבעיות כלכליות. יזמות עסקית נכונה, היא גם הכנה לבאות.
2. קבלת יעוץ ותמיכה- אם לא תגייסו עוזרים, בקיאים בתחומים בהם אתם אינכם בקיאים בהם, כמו ניהול שיווק, ניהול מוצר וכו', לא תוכלו לעשות הכל לבדכם, ואף תגלו שהעסק יקרטע. אל תטעו לחשוב כי תוכלו לעשות הכל לבדכם. יזמות עסקית נכונה היא הכנת שיעורי בית, מראש, כלומר, להעיזר באנשי מקצוע.

לקריאת הפסוט במלואו - חביב שמעוני

תגובה 1:

  1. בהרצאה שהייתי בה לפני כמה שנים, שבעצם ניסו למכור לנו שם איזו תוכנה לניהול עסק, דיברו על עקרונות מאוד דומים. מאוד מרענן להיזכר בהם שוב. תודה רבה על הפוסט :)

    השבמחק