יום שבת, 28 באפריל 2012

בקצרה - מה נדרש להקמת חברה? חביב שמעוני

יש לכם רעיון מנצח? מוצר שתרשמו אותו בפטנט? חייבים לממש אותו? כצעד ראשון עליכם להקים חברה, ולשייך את המוצר, השירות או הרעיון לחברה זו. מה זו בעצם חברה? איך מקימים חברה ומה הבדלים בין חברות שונות?
יזמות עסקית – כך בונים חברה
השיקולים להקים עסק או חברה אינם פשוטים. הם כרוכים בשאלות והתלבטויות, תהיות וסוגיות, וכדאי לברר היטב עם עצמכם, ורצוי גם שעם איש מקצוע, יועץ עסקי, שיברר איתכם את כדאיות פתיחת העסק, ואם כדאי, אז איזו חברה להקים?
הקמת חברה דורשת הבנה מלאה של ההתנהלות, הרווחיות, תזרים המזומנים, צפי עתידי בהכנסות ועוד. אם אין לכם ידע בנושא, רצוי להתייעץ עם חברה המתמחה במתן יעוץ להקמת חברה, או לפחות עורך דין, או רואה חשבון, הבקיאים בנושא רישום חברות ועסקים.
השיקולים להקמת חברה הם עסקיים, ומטרתם יצירת רווחים. טרם תחילת התהליך, מומלץ כאמור, להתייעץ עם מומחה לנושא, שיבדוק אם העסק שלכם, שעומד להפוך לחברה, אכן ירוויח מתהליך זה.
יזמות עסקית: מהיום – בע"מ
אם אכן יש מקום להקמת חברה, נדרשת התחלת תהליך רישום אצל רשם החברות, מילוי טפסים רבים, הצהרות מבנקים, טפסים של מס הכנסה, הצהרות למיניהן ועוד.
במידה ואתם מעוניינים להקים עסק, שאינו חברה בע"מ, הדבר פשוט יותר, ותוכלו לגשת לסניף מע"מ הקרוב למקום מגוריכם, ולפתוח תיק של עוסק מורשה. בו במקום תקבלו תעודה המכריזה עליכם כבעלי עסק מורשה, תתבקשו להגיע למס הכנסה ולקבל פנקס תקבולים ותשלומים, להתחלת ניהול המיסים שלכם, וכן למשרד לביטוח לאומי, לצורך רישום גם שם. מומלץ לקבל סיוע מרואה חשבון, שיסביר לכם על ההטבות המגיעות לכם, זכויות וחובות, והתנהלות תקינה וחוקית של העסק שלכם.
הקמת חברה בע"מ, היא לרוב כאשר העסק מתרחב, ואתם מוצאים עצמכם מעסיקים עובדים נוספים, משלמים להם משכורות, ובעלי רמת הכנסות ורווחים שנתית גבוהה במיוחד. בהצלחה.

חביב שמעוני למעלה מ- 5 עשורים בתעשיית הפרסום, המדיה, העיתונותוהאירועים, עבר כברת דרך ארוכה מנער שליח בעיתון "הארץ", עד לתפקידי מפתחוניהול ב"מעריב". במהלך תקופה זו צבר מלאי של ידע וניסיון, לצד חוויותמקצועיות רבות.
חביב שמעוני מנכ"ל סחר של "את", "סגנון", "להיות הורים" ו-"גורמה"


תגובה 1:

  1. המון תודה על כל הטיפים הנפלאים. אני מתעניינת בהקמת עסק ובדיוק חיפשתי בגוגל מידע בקשר לקבלת רישוי עסק. חסכת לי המון זמן.
    רישיון עסק לאמ"ר

    השבמחק