יום רביעי, 18 באפריל 2012

חביב שמעוני - כך תדע האם אתה יזם מטבעך

רבות, אנו נתקלים בביטוי "יזמות עסקית". אנו שומעים על יזמים שהוציאו לפועל רעיון מסוים, שהפכו מצב ממחשבה ליצור, שהסתכנו והאמינו במוצר מסוים, והשקיעו את כל כולם בו והצליחו בגדול. על פניו המונח יזמות עסקית נשמע קל, אבל מיהו בעצם יזם, ואיך תוכל לדעת אם אתה יזם מטבעך?


מיהו יזם? בחן את עצמך
ההגדרה הכללית ליזם היא אדם, הלוקח רעיון, ופועל בדרכים שונות למימושו. נשמע קל? השאלה היא, מי מאיתנו, נתקל בימי חייו ברעיון שנראה לו מצוין, מנצח, מיוחד ושונה, ואכן פעל לממש אותו ולהפוך אותו הלכה למעשה?
יזם הוא אדם, ממוקד מטרה, בעל חזון, עם המון נחישות ואומץ, גם לעמוד במצבי כשלון, אחד המסוגל למוד מטעויות, ולהפיק לקחים מטעויות אלו. עוד יהיה היזם בעל בטחון עצמי רב, סקרנות טבעית ויכולת ורצון ללמוד, להתפתח ולהעשיר את עולמו, מנהיג טבעי, בעל כישורים חברתיים, הבנה כלכלית ויכולת לנהל כסף וגם לנהל אנשים, בעל משמעת עצמית, זיהוי הזדמנויות ועוד.

לקריאת הפוסט במלואו - חביב שמעוני

 במשך למעלה מ- 5 עשורים חביב שמעוני בתעשיית הפרסום, המדיה, העיתונות והאירועים, עבר כברת דרך ארוכה מנער שליח בעיתון "הארץ", עד לתפקידי מפתח וניהול ב"מעריב". במהלך תקופה זו שמעוני חביב צבר מלאי של ידע וניסיון, לצד חוויות מקצועיות רבות.

תגובה 1:

  1. הרבה אנשים כיום קוראים לעצמם יזמים, כשבעצם אין להם שום דבר שיגבה את זה.
    במקום העבודה הקודם שלי היה בחור שאחראי היה על ניהול מלאי של החברה, דבר שהוא לא הצטיין בו כ"כ. הבעיה הייתה שהוא היה מספר לכל הדורש בדבר (וגם לכל מי שלא דרש בדבר) שהוא עובד כיזם אצלנו. מיותר לציין שהוא לא שרד שם זמן רב !

    השבמחק